reede, 8. veebruar 2008

Kasiinovastased juristid annaksid Äripäeva kohtusse.

7. veebruaril pöördusid minu poole grupp kasiinovastasust toetavaid juriste, soovitusega anda ajaleht Äripäev kohtusse seoses vassimistega 5. vaabruaril 2008.a. ilmunud artiklis, kus Äripäev rikub kodaniku au ja väärikust õiglus-demokraatlikus ühiskonnas. Nende arvamusel on ajaleht rikkunud klassikalise ajakirjanduse head tava, minnes artiklites üle lubatud piiri, manipuleerides kontrollimatute faktidega, millega eksitavad lugejat.

Arvan, kui lugupeetud ajaleht soovib kirjutada vapustavat lugu, peaks ta hoolikalt uurima tausta. Lugedes 5.veebruari Äripäeva, ei tahaks uskuda, et kasiinoomanikud tellisid Äripäevas mind ründava allapoole vööd lööva loo. Aga eks ma olen tugev ja elan edasi. Ma tänan inimesi minu kaitseks väljaastumise eest ja kaalun juristide ettepanekut. Samas arvan jätkuvalt, et Äripäev peaks vabandama.

Ma üldiselt ei kiusa ajakirjanike taga, isegi kui nad eksivad ja oma eksimusega tekitavad eraisikute mainele korvamatut kahju, mis eksitavad ka Äripäeva lugupeetud lugejat. Lähtun sellest, et eksimine on inimlik. Antud juhul on tegemist puhtakujulise pahatahtlikkusega. Ühes pisikeses loos esinevad koos tõestamata väited diplomi ostmise kohta ja samas vihje justkui ma polekski neis õppeasutustes õppinud. Palun helistage nendesse õppeasutustesse ja küsige, kas ma olen seal õppinud või mitte. Ajakirjanik ei ole seda teinud vaid on läinud kergema vastupanu teed, mis ei ole sobi kokku Äripäeva tasemega ja paneb ajakirjaniku professionaalse taseme küsimärgi alla.

Samas pean häbematuseks Äripäeva valetamist, justkui oleks ma endale diplomi ostnud. Äripäev paneb vihje ja arveatab kuulujuttu kõrgemalt, kui tegelik tõde. Minu õppimine Rahvusvahelises Sotsiaalteaduste Rakenduslikus Kõrgkoolis LEX, Moskva Rahvusvahelises Sõltumatus Keskkonna ja Politoloogia Ülikoolis ning Peterburi Riiklikus Inseneri ja Majanduse Ülikoolis on kergelt kontrollitav, kuna antud info oli ka avalikult üleval kolm aastat Tallinna Linnakantselei koduleheküljel.

Äripäev võiks teada, et Eesti kui ka Venemaa on ühinenud Bologna protsessiga. Minu arvates on päris naljakas, et Äripäev seab kahtluse alla Jabloko ühe liidri Ilja Jašini hariduse, kes omandas bakalaureuse selles samas Moskva ülikoolis, kus minagi. Äripäeva väide, et Eesti Akadeemilise Tunnustamise Infokeskus ei tunnista Moskva Rahvusvahelise Sõltumatu Keskkonna ja Politoloogia Ülikooli diplomeid, on vale. Tegemist on Äripäeva poolt eksliku väitega. Äripäev ka lausa valetas kui väitis, et parandasin ülikooli nimetuse Valimiskomisjonis peale lehe reageerimist. Palusin parandata selle inimliku vea 3.jaanuaril, mida aga ka tehti 10 jaanuaril ja eksitav lugu ilmus ajalehes alles 5. veebruaril. Kõik see on kontrollitav.

Täna ka Eesti Teaduste Akadeemia liige akadeemik Mihhaili Bronšteini kes astus minu kaitseks välja: „Max Kauril on haridust piisavalt, et saada edukalt hakkama nii omavalitsuses kui ka kõrgkooli juhina. Lugupeetud ajaleht peaks paremini kursis olema Euroopa hariduse arengutega lähtudes Bologna protsessist. Äripäev peab vabandama, kuna tegemist on vist klassikalise poliitilise tellimusega!”

Peale Eesti riigi aastapäeva tähistamisest veebruaris - märts 2008.a. olen kaitsmas magistrikraadi Peterburi Riiklikus Inseneri ja Majanduse Ülikoolis (ENGECON). Selle tuntud saja-aastase staažiga kõrgkooli on lõpetanud näiteks Vene energeetikaguru Anatoli Tšubais, värske Eesti kodanik ja suurärimees Rustam Aksjonenko ning seal on professorina töötanud Venemaa peaminister Viktor Zubkov. Käesoleval aastal on mul kavas võtta ette õpingud sama kõrgkooli majandusteaduste doktorantuuris, mille juhendajaks saab ilmselt Eesti Teadus Akadeemia akadeemik Mihhail Bronštein.